Alla inlägg den 29 februari 2016

Av bockeriorat - 29 februari 2016 07:31

Den gångna veckan passade vi på att ha sportlov och en av sakerna vi hann med att göra var att lyssna på lite böcker tillsammans. Storytels barnboksutbud är stort och brett och det finns mycket som är lockande.

Det fungerar utmärkt att fördriva tiden i bilen med att lyssna på en bok. Pysslet, ritandet eller degandet blir mycket roligare om man samtidigt får lyssna på en bok och drömma sig iväg.

Jag älskade att lyssna på kassettböcker när jag var liten. Och eftersom utbudet på den tiden inte var det största fick jag lyssna om och om igen på de böcker som jag hade: Madicken, Rasmus på Luffen, Emil och Aristocats. 

Variationen blir aningens bättre med Storyel.

Den här veckan har vi lyssnat på de här klassikerna:


   


Trollkarlen från Oz - L Frank Baum

 

Rasmus på Luffen - Astrid Lindgren


Bra och spännande tyckte såväl mamma (jag), som 8-åringen och 6-åringen.



Ovido - Quiz & Flashcards